İktidarın Meşrulaştırılmasında Eğitim Politikaları


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Siyasal Bilgiler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2021

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Serkan Gıyas Çatalbaş

Danışman: Serpil Çakir

Özet:

Bu çalıĢmanın temel amacı, Türkiye‟de 1920 -2015 yılları arasındaki siyasi iktidarlar tarafından kurgulanan eğitim politikalarının çıkarılan yasalar, yönetmelikler, milli eğitim Ģuraları, genelgeler ve söylemler üzerinden analiz edilmesidir. Siyasi iktidarlar eğitimi kendi ideolojilerine göre kurgulayabilir, onu hegemonyalarını yeniden üretme noktasında etkili bir aygıt olarak kullanabilirler. Aynı zamanda bu bir iktidar mücadelesidir de. Tezde bu nedenle bu mücadelenin unsurlarına da bakılacaktır. 1920-2015 tarihleri arasında “ideolojik iktidarın” inĢa süreci, yapılan reformlar, neoliberal politikaların Türkiye Eğitim Sistemine etkileri, siyasi iktidarların eğitim politikalarının söylemler, simgeler, semboller ve kavramlar üzerine nasıl inĢa ettiği de incelenecektir.