Okul Kütüphanecisi ve Öğretmen Arasındaki İşbirliğinin Özellikleri


Tezin Türü: Yüksek Lisans

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edebiyat Fakültesi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2007

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: Sevim Cevizbaş

Danışman: Hülya Dilek Kayaoğlu

Özet:

İşbirliği kavramı, genel olarak, ortak amaçlara sahip kişilerin bu amaçlara ulaşmak için verimli bir şekilde, ortaklaşa çalıştıkları ve ürettikleri bir süreci ifade eder. Okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği ise, öğrencinin akademik başarısını artırmak amacı ile ortak planlama yapılan, ortak araç geliştirilen ve ortak ölçme ve değerlendirme yapılan bir süreçtir. Bu çalışmada, okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği çalışmaları ile öğrencinin akademik başarısı arasındaki ilişki kuramsal düzeyde araştırılmış ve İstanbul'daki özel ilköğretim okulları ve liselerde bu iki olgu arasındaki ilişki tespit edilmeğe çalışılmıştır. Tezin hazırlanmasında betimleme yöntemi kullanılmış, veri toplamak için anket tekniğinden yararlanılmıştır. Uygulama sonucunda, okul kütüphanecileri tarafından, okul kütüphanecisi ile öğretmen arasındaki işbirliği çalışmalarının akademik başarıyı olumlu etkilediğinin düşünüldüğü, gözlemlendiği ve İstanbul'daki özel okullar için gelişmiş bir işbirliği çalışmasından bahsetmenin henüz mümkün olmadığı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Okul kütüphanecisi, Öğretmen, Akademik Başarı, İşbirliği