Tezin Türü: Doktora
Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edebiyat Fakültesi Bölümü, Türkiye
Tezin Onay Tarihi: 2023
Tezin Dili: Türkçe
Öğrenci: HÜLYA AYDIN
Danışman: Hatice Tören
Özet:
Bu
çalışmada “Ses” ve “Elele” dergilerinde yer alan reklam metinleri söz dizimi ve
anlam bilimi bakımından incelenmiş, reklam dilinin özellikleri ortaya konulmaya
çalışılmıştır. 1970’ten günümüze kadar elli
yıllık bir süreçte yukarıda adı geçen dergilerde yer alan reklam metinleri
örneklem olarak alınarak incelenmiş, reklam dilinin oluşmasına yönelik genel
temayüller hakkında çeşitli sonuçlara ulaşılması amaçlanmıştır.
Tez
üç bölüm halinde hazırlanmıştır. Birinci Bölümde reklam metinlerinde yer
alan kelime grupları, İkinci Bölümde
metinlerdeki cümleler tespit edilerek incelenmiş ve böylece metinlerin sentaks
özellikleri ortaya konulmuştur. Üçüncü Bölümde ise reklam metinleri
anlam bilimi açısından ele alınmıştır. Sonuç kısmında ise yapılan
incelemelerden tespit edilen bulgular değerlendirilmiştir.