1970' TEN GÜNÜMÜZE DERGİLERDE REKLAM DİLİ (SES DERGİSİ VE ELELE DERGİSİ ÖRNEĞİ)


Tezin Türü: Doktora

Tezin Yürütüldüğü Kurum: İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Edebiyat Fakültesi Bölümü, Türkiye

Tezin Onay Tarihi: 2023

Tezin Dili: Türkçe

Öğrenci: HÜLYA AYDIN

Danışman: Hatice Tören

Özet:

Bu çalışmada “Ses” ve “Elele” dergilerinde yer alan reklam metinleri söz dizimi ve anlam bilimi bakımından incelenmiş, reklam dilinin özellikleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. 1970’ten günümüze kadar elli yıllık bir süreçte yukarıda adı geçen dergilerde yer alan reklam metinleri örneklem olarak alınarak incelenmiş, reklam dilinin oluşmasına yönelik genel temayüller hakkında çeşitli sonuçlara ulaşılması amaçlanmıştır.

Tez üç bölüm halinde hazırlanmıştır. Birinci Bölümde reklam metinlerinde yer alan kelime grupları, İkinci Bölümde metinlerdeki cümleler tespit edilerek incelenmiş ve böylece metinlerin sentaks özellikleri ortaya konulmuştur. Üçüncü Bölümde ise reklam metinleri anlam bilimi açısından ele alınmıştır. Sonuç kısmında ise yapılan incelemelerden tespit edilen bulgular değerlendirilmiştir.