IDIL SANAT VE DIL DERGISI, cilt.11, sa.98, 2022 (Hakemli Dergi)
Bu makale “Yabancı Dil Olarak Rusça
Öğretiminde Edebi Metinlerin İşlevi” başlıklı doktora tezinden üretilmiştir. Bunun
yanı sıra çevrimiçi uzaktan eğitim teknolojilerini ve Rus edebiyatına ait türlü
metinlerden yararlanarak uygulanacak "Yabancı
Öğrenciler İçin Yaratıcı Okuma Atölyesi" adlı eğitim projesini açıklamaktadır.
Çalışmanın amacı,
Rusçanın yabancı dil olarak yüz yüze ve uzaktan öğretiminde, yabancı
öğrencilerin ilgisini çekebilecek ve motivasyonunu artırabilecek bütünsel ve
optimal okuma öğrenme sisteminin teorik gerekçesi ile bilimsel ve metodolojik
yöntemlerin geliştirilmesidir. Makalemizde yer alan okuma yetisi, dört
temel beceri arasında yer alan konuşma aktivitesi; fonetik ve
sözcüksel-dilbilgisel bilgiler temelinde gerçekleştirilebilen karmaşık
psikofizyolojik süreç olarak ele alınmıştır.
Çalışmanın teorik önemi,
okumayı öğretme sürecinin kalitesini arttırmanın ana yönlerinin
belirlenmesidir. Çalışmanın pratik önemi ise, internet kaynaklarını kullanarak
okumayı öğretme sırasında belirli metodolojik yöntemlerinin tanımlanmasıdır.
Ayrıca okuma
etkinliğinin Rusçayı yabancı dil olarak öğreten derslerin ana unsurlarından
biri olduğu ve günümüzde
uzaktan öğretimin üniversite ve diğer
öğretim kurumlarının öğretim faaliyetlerinde başvurulan başlıca yöntemlerden
biri haline geldiği gerçeğine dayanmaktadır.
Anahtar kelimeler: yabancı dil olarak Rusça öğretimi;
edebi metinler, okuma ve anlama öğretimi; uzaktan elektronik eğitim kursu,
etkileşimli okuma dersleri.