Journal of Humanities and Tourism Research, cilt.13, sa.3, ss.597-613, 2021 (Hakemli Dergi)
Özet
Oyunlaştırma, diğer disiplinlerde kullanılmakla birlikte, turizm alanındaki
kullanımları daha yenidir. Oyunlaştırma son dönemde marka bilinirliğini
arttırılabilmesi nedeniyle turizm pazarlama faaliyetleri içerisinde de
kullanılmaktadır. Oyun oynamak rekreasyonel bir aktivite olup, oyuncuların
motivasyonları turizm pazarlamacıları için turizm ürününü tanıtmak maksadıyla
kullanılmaktadır. Oyunlaştırma aynı zamanda turistik bir destinasyon
bilinirliğini arttırmak için kullanılabilmektedir. Çalışmanın amacı,
oyunlaştırmanın turizmle ilişkisini ve oyunlaştırma uygulamalarının turizme
etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada konunun önemini ve kavramlar arasındaki
ilişki ve etki düzeyini anlamak için ikincil kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu amaca
yönelik olarak ulusal ve uluslararası alan yazında oyunlaştırma ve turizm ile ilgili
araştırmalar taranmıştır. Sonuçlar oyunlaştırma uygulamalarının turizm
pazarlaması ve marka bilinirliği açısından fayda sağladığı yönündedir.