Turizmde Bir Pazarlama Aracı Olarak Oyunlaştırma


Garipağaoğlu Uğur N., Akova O.

Journal of Humanities and Tourism Research, cilt.13, sa.3, ss.597-613, 2021 (Hakemli Dergi)

Özet

Özet Oyunlaştırma, diğer disiplinlerde kullanılmakla birlikte, turizm alanındaki kullanımları daha yenidir. Oyunlaştırma son dönemde marka bilinirliğini arttırılabilmesi nedeniyle turizm pazarlama faaliyetleri içerisinde de kullanılmaktadır. Oyun oynamak rekreasyonel bir aktivite olup, oyuncuların motivasyonları turizm pazarlamacıları için turizm ürününü tanıtmak maksadıyla kullanılmaktadır. Oyunlaştırma aynı zamanda turistik bir destinasyon bilinirliğini arttırmak için kullanılabilmektedir. Çalışmanın amacı, oyunlaştırmanın turizmle ilişkisini ve oyunlaştırma uygulamalarının turizme etkisini ortaya koymaktır. Araştırmada konunun önemini ve kavramlar arasındaki ilişki ve etki düzeyini anlamak için ikincil kaynaklardan yararlanılmıştır. Bu amaca yönelik olarak ulusal ve uluslararası alan yazında oyunlaştırma ve turizm ile ilgili araştırmalar taranmıştır. Sonuçlar oyunlaştırma uygulamalarının turizm pazarlaması ve marka bilinirliği açısından fayda sağladığı yönündedir.