Der Yayınları, İstanbul, 2021
Dijitalleşmenin giderek hız kazanmasıyla birlikte yeni ileti-
şim teknolojileri eğitimde büyük önem kazanmaya başlamıştır.
Kurumların dijitalleşme ile değişen yapısının, eğitim boyutuyla
incelendiği çalışmada, dijitalleşme, yeni iletişim araçları, toplum-
ların gelişiminde teknolojik gelişim serüveninin de bir parçası ve
devamı olarak ele alınmış, kişilerarası iletişim alanına etkileri ve
iletişim tercihleri üzerinden değerlendirilmiştir. Yakınsak tek-
nolojilerin gelişmesiyle artan ve artmakta olan dijital kullanımın
neden olduğu dönüşümlerin tartışıldığı çalışmada, dijitalleşmenin
eğitim üzerindeki etkilerinin birey ve gelişimi açısından kapsamlı
etkisi bir arada ele alınmıştır.
Çoğunluğu dijital sistemin içerisinde doğan ve milenyum
kuşağı sayılan benzer sayıda uzaktan ve örgün öğrenim öğrenci-
sinden, uzaktan eğitim sistemi ve geleneksel eğitim sistemi yön-
tem ve uygulamaları arasında karşılaştırmalar yapılmıştır. Kitapta
öğrencilerin yeni iletişim süreçlerindeki değişimlerle birlikte, bir
üst kuşak ile kurdukları iletişimin, otoriteye bakışlarının değişip
değişmediğinin de sorgulanması yapılmaktadır.
Günümüzde yaygın olarak kullanılan dijital araçların bir tek-
nolojik gelişimin parçası olduğundan hareketle, çalışmanın litera-
tür kısmında, dijitalleşme ve birey ekseni kadar, toplum ve tek-
noloji aksına da yer verilmiştir. Teknolojik gelişmelerin üretim
süreçlerindeki ve toplumsal gelişmeler tarihindeki yerine dijital-
leşme teorileri bağlamında teknolojik işlev, toplum ve birey ikiliği
tartışması açısından değinilmiştir.
Çalışmam sırasında desteğini esirgemeyen Sn. Prof. Dr.
Ceyhan Kandemir’e, Sn. Prof. Dr. Ergün Yolcu’ya, Sn. Prof. Dr.
Nilüfer Sezer’e, Sn. Prof. Dr. Nilüfer Timisi’ye, Sn. Prof. Dr.
Suat Gezgin’e, Prof. Dr. Ayşen Gül Akkor’a, sevgili hocam ve
dostum Doç. Dr. Emine Zeynep Suda’ya, sevgili hocam ve dos-
tum Doç. Dr. Zahide Ayyıldız’a, sevgili hocam ve dostum Doç.
VI Zeynep Ekin Bal
Dr. Aylin Aktükün’e ve sevgili dostlarım Doç. Dr. Fırat Tufan’a,
Araş. Gör. Kemal Deniz’e, Araş. Gör. Fatma Pınar Arslan’a, Araş.
Gör. Nil Çokluk’a ve sevgili Mustafa Şapşap’a, son olarak her
zaman yanımda olan biricik Çiğdem Kayacan’a sonsuz teşekkür-
lerimi borç bilirim. Çalışmamın araştırma kısmının uygulanma-
sı konusunda bana yardımcı olan İstanbul Üniversitesi Bilimsel
Araştırma Projeleri Birimi’ne ve Çözüm Araştırma Şirketi’ne des-
tekleri ve emekleri için teşekkürlerimi sunarım.