“YAVAŞ KENT”İN OTANTİKLİK/ ÖZGÜNLÜK BAĞLAMINDA KENT PAZARLAMA STRATEJİSİ OLARAK OKUNMASI


ERSAVAŞ KAVANOZ S., BUDAK S.

Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, cilt.38, sa.3, ss.487-509, 2020 (Hakemli Dergi) identifier

Özet

Bu çalışmanın amacı yavaş kenthareketinin küreselleşme söylemi ileuyumlu bir kent pazarlama stratejisiolarak görülüp görülemeyeceğinianlamaya çalışmaktır. Yavaş kenthareketinin, küreselleşme sürecinde kentpazarlama stratejileri ve söz konusu stratejilerin küçükyerleşimler için ağırlıklı olarak turizm üzerindenyürütülmesi bağlamında değerlendirilmesi çalışmanınönemini oluşturmaktadır. Otantiklik/ özgünlük kavramımodern seyahatleri motive eden kültürel olarak kabuledilmiş bir ilke konumuna gelmiştir. Kentlerin kendiözgün karakterinin sürdürülebileceği ve aynı zamandasakinlerinin yaşamaktan zevk alabileceği daha iyi birçevreye sahip olacağı kentler yaratmak amacı ile 1999yılında kurulan Yavaş Kentler Birliği’nin üyesi kentlerbugün de sahip oldukları özgün kaynakları ile cazibemerkezi haline gelmişlerdir. Yerel kalkınma stratejilerininçehresi 1970 sonrası dönemde değişmiştir. Bu değişiklikçerçevesinde kentler için kolaylık sağlayacak araçözümlerden biri olarak bir ağa (city network) üye olmakve bu çerçevede kentin tanınılırlığını artırarak pazarlamakbir yöntem olarak belirginleşmiştir. Bu çalışmada yavaşkent ağlarının bu amaçla oluşturulmamış olsa bile, bu ağadâhil olan birçok kentin, bu ağı cazibe merkezi olmalarınısağlamanın yöntemlerinden biri ve marka değeri taşıyanbir etiket olarak görmeye ve kullanmaya çalıştıklarısonucuna ulaşılmıştır. Kent yönetimleri de bu ağı kentpazarlama stratejilerinin bir parçası olarakkullanmaktadırlar. Kentler farklılıklarını bir tanınmanesnesi haline getirerek kendilerini özgün/otantik kılandeğerlerini piyasalaştırmaktadırlar.
The aim of this study is to see whether the cittaslow movement can be seen as a city marketing strategy in line with the discourse of globalization. Cittaslow movement, city marketing strategies in the process of globalization and the evaluation of these strategies in the context of tourism are the main discussion topics of this paper. The concept of authenticity/originality became a culturally accepted principle which motivates modern travels. The cities of Cittaslow movement, which were established in 1999 to create cities where the original characters of the cities could be sustained, have become centers of attraction with their original resources. The local development strategies have changed in the post -1970 period. Within the framework of new strategies, becoming a member of city network in order to increase recognition of cities for marketing has become one of the main goals of city administrations. It is concluded that even though the Cittaslow network was not created for this purpose, most of the cities joined in the network consider it as a marketing strategy. The city administrations use the network to market their cities and make them center of attraction. City administrations use this network as part of their city marketing strategies. Cities all around the world try to market their own differences as a tool of recognition.