Değişen Kahve Tüketim Alışkanlıklarının İncelenmesi: İstanbul Örneği


TOKER S., KAYA G., BEKTAŞ H.

Uluslararası Ekonomi, Finans ve Ekonometri Öğrenci Sempozyumu (EFEOS), İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Mayıs 2018, ss.51

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İstanbul
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.51
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Son yıllarda İstanbul başta olmak üzere, büyükşehirlerde açılan yeni nesil kahve dükkanları sayısında bir artış gözlemlenmektedir. Bu durum Türk toplumunun kahve içme alışkanlığında, değişen tüketim eğilimini göstermektedir.

Yeni nesil kahvecilik ile Türkiye kahve pazarının hacmi arttığından; bu çalışmada değişen kahve tüketim alışkanlığının incelenmesi amaçlanmıştır. Yeni nesil kahve dükkânlarının misafirlerinin ağırlıklı olarak 18-50 yaş grubundaki bireylerden meydana geldiği gözlenmiş olup; hedef kitle olarak ise bu yaş grubu dikkate alınmıştır. Çalışmanın anakütlesini İstanbul’da yaşayan bireyler oluşturmaktadır. Çalışmanın örneklemi, tesadüfi olmayan örnekleme yöntemlerinden biri olan kolayda örnekleme ile oluşturulacaktır. Bu aşamada elektronik anket türlerinden biri olan internet tabanlı anket yöntemi yoluyla potansiyel katılımcılardan veri toplanacaktır. Katılımcılara yönetilecek anket formu, demografik ve yargısal sorular içermekte olup; toplanan veriler SPSS (Versiyon 21) ile analiz edilecektir.

Çalışma neticesinde; katılımcıların demografik özelliklerinin kahve tüketimi üzerindeki etkilerinin belirlenecek, katılımcıların değişen tüketim alışkanlıkları ve tüketim eğilimleri ortaya konulacaktır. Böylelikle; bireylerin kahve tüketim alışkanlıklarındaki değişimin seyri ortaya koyulmaya çalışılacaktır.