SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE YEŞİL KAVRAMLARI BAĞLAMINDA Y KUŞAĞININ SATIN ALMA DAVRANIŞLARI


AYDIN S., Tufan F.

Selçuk İletişim, cilt.11, sa.2, ss.397-420, 2018 (Hakemli Dergi) identifier

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 11 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2018
  • Dergi Adı: Selçuk İletişim
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.397-420
  • İstanbul Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Yaşadığımız gezegenin kaynaklarının sınırsız olmadığı gerçeği, birçok bilimsel alanı çözümönerisi sunma yönünde uzun yıllardır meşgul etmektedir. Dünyada hali hazırdakisistem ve yaklaşımların devam etmesi durumunda ekolojinin geri dönülemez biçimdezarar görmesi riski gün geçtikçe artmaktadır. Yakın geçmişte yaşanan çevre felaketlerininoluşturduğu travmalar insanların sürdürülebilirlik konusuna daha fazla önem atfetmeyebaşlamasına neden olmuştur. İnsan hayatının ekolojik hayatın canlı kalmasına bağlı olduğugerçeğinden hareketle gerek hükümetler gerek medya gerekse de şirketler sürdürülebilirlikkonusunu daha fazla gündeme getirmeye başlamış ve konu iletişim alanındakiçalışmalarda da gündeme getirilmeye başlanmıştır. Ekolojinin geleceği dünya üzerindeyaşayan bireylerin tüketim alışkanlıkları ile doğrudan ilişkilidir. Özellikle kitle iletişimaraçları ve tüketim olgusu arasındaki ilişki sosyal bilimler alanını fazlasıyla meşgul etmektedir.Yaratılan tüketim kültürü, kitle iletişim araçlarının içerikleriyle etki alanınıgenişleterek ‘tüketim toplumu’nun ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Bu çalışma, ‘sürdürülebilirlik’ve ‘yeşil’ yaklaşımlarının öneminden yola çıkarak, Y kuşağının yeşil ve sürdürülebilirlikleilgili farkındalığını anlamaya odaklanmıştır. Çalışmada, onların bu kapsamdakisatın-alma davranışları bir anket çalışması aracılığı ile incelenmiş ve ülkemizdekigüncel duruma dair veriler elde edilmiştir. Elde edilen veriler sonucunda, Y kuşağınadahil bireylerin, her ne kadar tüketim odaklı yaşasalar da içinde bulundukları çevreyeduyarlı oldukları ve bunu satın-alma davranışlarına da yansıttıkları görülmüştür.
The fact that the resources of the planet we live in are not limitless, has been busy many scientific fields to offer solutions for many years. As long as the current systems and approaches in the world continue, the risk of irreversible damage to ecology has been increasing day by day. The trauma of recent environmental disasters has caused people to attach more importance to the matter of sustainability. Given the fact that human life depends on the survival of ecological life; governments, media, and companies have begun to bring up sustainability to the agenda more than before. Besides, the matter of sustainability has also begun to be included in communication studies. The future of ecology is directly related to the consumption habits of the people living in the world. Especially the relation between the mass media and the consumption phenomenon is largely occupying the field of social sciences. The created consumer culture has widened its scope of influence with the contents of the mass media, which has led to the emergence of a 'consumer society'. This study focuses on the significance of 'sustainability' and 'green' approaches and the awareness of green circle and sustainability of the Gen Y. In the study, their buying behaviors in this context were investigated through a questionnaire and data on the current situation in our country were obtained. As a result of the obtained data, it was determined that the individuals included in the generation Y and the individuals expressed as digital natives are sensitive to the environment they are in, and they reflect this in their buying behaviors, even though they live with dominant consumer identity.