Makro Boyutlarıyla Çevre Ekonomisi, Burhan Durgun, Editör, Özgür Yayınevi, Gaziantep, ss.47-64, 2023
Biyoyakıtlar uzun süredir taşıtlarda yakıt olarak kullanılabilmektedir. Artan
petrol fiyatları, petrol rezervlerinin kısa bir süre sonra bitecek olması, enerji arz
güvenliğinin ülkelerce sağlanmaya çalışılması ve iklim değişikliği konusunun
giderek önem kazanması dünyada biyoyakıt kullanımını yaygınlaştırmakta
ve kullanımını zorunlu hale getirmektedir. Bu çalışmanın amacı biyoyakıt
sektörünün mevcut durumunu Avrupa Birliği özelinde inceleyip, biyoyakıt
endüstrisinin gelecekteki durumunu öngörmektir. Sektörün mevcut
durumunun daha iyi anlaşılması için biyodizel kullanımında lider olan Avrupa
Birliği incelenmiştir. Avrupa Birliği çıkardığı 13 adet biyoyakıt sertifika
programıyla çevre dostu olan ikinci nesil biyoyakıt üretimini desteklemektedir.
Bu da ikinci nesil biyoyakıtın önemini arttırmaktadır çünkü ikinci nesil
biyoyakıtın CO2 salınımı birinci nesil biyoyakıta göre daha düşüktür. Ayrıca
Avrupa Birliği geleceğe dönük olarak kara taşımacılığında kullanılan yakıtın
belirli bir kısmını biyoyakıt ile sağlamaya yönelik hedefler belirlemekte ve
ikinci nesil biyoyakıt kullanımını da bu hedeflerinin içine katmaktadır. İkinci
nesil biyoyakıtın kullanımına yönelik hedefler ile ikinci nesil biyoyakıtın
önemini arttırmıştır. Avrupa Birliği’ndeki son gelişmeler gösteriyor ki dünya
biyoyakıt sektöründe biyoyakıt sertifika programları ve ikinci nesil biyoyakıt
üretimi giderek önem kazanacaktır.
Biofuels can be used as fuel in vehicles for a long time. The production and consumption of biofuels began to increase gradually in the world due to the depletion of oil reserves, increasing importance of the global warming and the security of energy supply. The aim of the study is to evaluate the current situation of the biofuel sector in the European Union and predict its future. To gain insight into the current situation of the industry, an evaluation was made of the European Union, which leads the world in the use of biodiesel. The European Union supports the production of environmentally friendly second-generation biofuels with 13 biofuel certification programmes. This increases the importance of second-generation biofuel because the CO2 emission of second-generation biofuel is lower than the first-generation biofuel. In addition, the European Union sets targets for the future to provide a certain portion of the fuel used in road transport with biofuels and includes the use of second-generation biofuels in these targets. Targets for the use of second-generation biofuels have increased the importance of second-generation biofuels. Recent developments in the European Union show that biofuel certification programmes and second-generation biofuel production will become increasingly important in the world biofuel sector.