Doç.Dr. Özlem KALAN


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Reklam Ana Bilim Dalı


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, Reklamcılık ve Tanıtım


Yayınlardaki İsimler: Kalan, Özlem, Kalan, O., Kalan, Özlem Gündüz

Metrikler

Yayın

19

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

1

Proje

1

Tez Danışmanlığı

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2009

2002 - 2009

Doktora

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

1998 - 2002

1998 - 2002

Yüksek Lisans

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

1994 - 1998

1994 - 1998

Lisans

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

Yaptığı Tezler

2009

2009

Doktora

REKLAMDA ULUSAL KİMLİĞİN KULLANIMI: TÜRKİYE'DE 2006 YILI TELEVİZYON REKLAMLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2002

2002

Yüksek Lisans

REKLAM SANAT İLİŞKİSİ VE REKLAMDA SANATIN KULLANIMI

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

Reklamcılık ve Tanıtım

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Dr.Öğr.Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2009 - Devam Ediyor

2009 - Devam Ediyor

Doktor

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2014 - 2018

2014 - 2018

Yrd.Doç.Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Yönetimsel Görevler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Akademi Dışı Deneyim

2001 - 2002

2001 - 2002

Halkla İlişkiler Uzmanı

Medialand Halkla İlişkiler Ajansı

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Reklamı Anlamak

Lisans

Lisans

Tüketici Davranışları ve Pazarlama Stratejileri Sürdürülebilir Kalkınma

Lisans

Lisans

Reklama Giriş

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yeni Medya Okuryazarlığı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Seminer

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yeni Medya Okuryazarlığı

Lisans

Lisans

Mezuniyet Projesi

Lisans

Lisans

İç Staj

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Kişilerarası İletişimde Toplumsal Cinsiyet

Lisans

Lisans

Etkili İletişim

Ön Lisans

Ön Lisans

Reklam Kampanyaları

Ön Lisans

Ön Lisans

Reklamcılık

Lisans

Lisans

Medya Okuryazarlığı

Lisans

Lisans

Medyada Metin Yazarlığı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Yeni Medya Kültürü

Lisans

Lisans

Reklam İletişimi

Lisans

Lisans

Tüketici Davranışları

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Reklam Uygulamaları Analizi

Lisans

Lisans

Sponsorluk

Lisans

Lisans

Meslek Etiği

Lisans

Lisans

Mezuniyet Projesi

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2019

2019

Dijital Okuryazarlık Bağlamında 60 Yaş Üstü Facebook Kullanıcıları Üzerine Bir Araştırma

KALAN Ö.

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.72

2010

2010

Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu

Tandaçgüneş Kahraman N., Kalan Ö.

Ulusal İletişim Kongresi: Gülmenin Arkeolojisi ve Medyada Mizah Olgusu, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.363-375

Kitap & Kitap Bölümleri

2021

2021

Çocuklarda Tüketim Kültürü: Sosyal Medya Etkisi

KALAN Ö.

Çocuk, Medya ve Sosyal Medya, Sait Yıldırım, Aysun Doğutaş, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.135-157, 2021

2021

2021

Yeşil Reklamcılık

KALAN Ö.

Reklamcılığın Evrimi: Kavramlar, Süreç ve Yeni Yönelimler, Eda Erdoğan, Nesrin Tan Akbulut, Duygu Talih Akkaya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.245-264, 2021

2021

2021

Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Tüketim Biçimleriyle Birlikte Öğrenilmesinde Reklamın Rolü

KALAN Ö.

Toplumsal Cinsiyet Okumaları, Yelda Yanat Bağcı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.151-170, 2021

2021

2021

Dijital Dönüşümün Reklama Etkisi

KALAN Ö.

Dijitalleşme Çağında Değişen İletişim Dinamikleri, Dr. Hülya Semizoğlu, Editör, Beta Basım Yayım Tanıtım A.Ş., İstanbul, ss.117-134, 2021

2020

2020

Digital Transformation in Marketing: a Sample Review on Kid Influencer Marketing and Toy Unboxing Videos on Youtube

Kalan Ö.

Digital Transformation in Media & Society, Ayşen Akkor Gül,Yıldız Dilek Ertürk,Dr.Paul Elmer, Editör, Istanbul University, İstanbul, ss.127-148, 2020

2015

2015

Postmodern Tüketim ve Mobil Pazarlama Stratejisi Olarak Viral Reklam

KALAN Ö.

Yeni Medya ve Reklam, Doç.Dr.Abdullah Özkan, Yrd. Doç.Dr. Nilnur Tandaçgüneş, Yrd. Doç.Dr.Betül Önay Doğan, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.281-299, 2015

2012

2012

Çevre, Tüketim ve Sosyal Sorumluluk İlişkisi: NTVYeşil Ekran Örneği

KALAN Ö.

Medya ve Gündelik Yaşamda Çevre Gerçeği, Serkan Kırlı, Ümit Sarı, Editör, Aya Kitap, İstanbul, ss.91-108, 2012

2010

2010

Emniyet Teşkilatında Halkla İlişkiler ve Reklam

KALAN Ö.

Polis ve Halkla İlişkiler, Yıldız Dilek Ertürk, Editör, Kutup Yıldızı Yayınları, İstanbul, ss.55-66, 2010

Bilimsel Hakemlikler

Ağustos 2022

Ağustos 2022

Türkiye İletişim Araştırmaları Dergisi

ESCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2018

Kasım 2018

Istanbul Business Research

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ekim 2018

Ekim 2018

Connectist

ESCI Kapsamındaki Dergi

Mart 2016

Mart 2016

Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2019 - 2019

2019 - 2019

Bilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık

Tübitak SOBAG - SOSYAL VE BEŞERİ BİLİMLER ARAŞTIRMA DESTEK GRUBU

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

01 Mayıs 2019 - 01 Mayıs 2019

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

01 Ekim 2018 - 01 Ekim 2018

Uluslararası Dijital Çağda İletişim Sempozyumu

Katılımcı

Mersin-Türkiye

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

01 Mayıs 2010 - 01 Mayıs 2010

Mizah Dergilerinde Toplumsal Cinsiyet Rolleri Bağlamında Dişil İmajın Sunumu

Katılımcı

Erzurum-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 1

Jüri Üyelikleri

Eylül-2022

Eylül 2022

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez Savunma (Yüksek Lisans) - İstanbul Üniversitesi

Şubat-2019

Şubat 2019

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tez savunma jürisi - İstanbul Üniversitesi