Eğitim Bilgileri
2011 - 2015
2011 - 2015Doktora
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
2005 - 2009
2005 - 2009Lisans
Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
TÜRKİYE'DE GAZETELERİN YAYINLADIĞI SİYASAL REKLAMLARDA RETORİK FİGÜRLERİN KULLANIMI
İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
2011
2011Yüksek Lisans
Kent Markalaşması Sürecinde İletişim Temelli Faaliyetlerin Analizi: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Örneği
Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2014
2014Eğitimde Etkileşim ve Katılımın Güçlendirilmesi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
İstanbul Üniversitesi
2010
2010İTÜ İnsan Kaynakları Eğitim Zirvesi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
İstanbul Teknik Üniversitesi
2008
2008Satış,Pazarlama ve İnsan Kaynakları Eğitim Zirvesi
Eğitim Yönetimi ve Planlama
AISEC
2007
2007Güzel Konuşma ve Diksiyon
Diğer
Gerçek Diksiyon Eğitim Merkezi
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Kitle İletişimi ve Araçları
İletişim Bilimleri
Akademik Unvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDoç.Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2021 - 2023
2021 - 2023Doç.Dr.
Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2020 - 2021
2020 - 2021Dr.Öğr.Üyesi
Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
2016 - 2019
2016 - 2019Dr.Öğr.Üyesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2015 - 2016
2015 - 2016Araştırma Görevlisi Dr.
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Araştırma Görevlisi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMeslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi
Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu
2021 - 2023
2021 - 2023Bölüm Başkanı
Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım
Akademi Dışı Deneyim
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorMütevelli Üyesi
Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı
2023 - 2023
2023 - 2023Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI
2022 - 2022
2022 - 2022Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim
Oğuzeli Belediyes- Gaziantep
2015 - 2016
2015 - 2016Ajans İstanbul İletişim Koordinatörü
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
2012 - 2013
2012 - 2013Kurumsal İletişim Uzmanı
Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV)
2010 - 2011
2010 - 2011Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu
Dolphin Yaşam ve Alışveriş Merkezi
Verdiği Dersler
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Ülke Marka Kişilikleri Üzerine Bir Analiz: Turkey Home Kampanyası
ZEYBEK B.
Erciyes İletişim Dergisi , cilt.6, sa.2, ss.1325-1340, 2019 (SCI-Expanded)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2022
2022Sürdürülebilir Şehirlerin Markalaşma Sorunsalı
ZEYBEK B.
Kentli Dergisi , sa.47, ss.52-57, 2022 (Hakemsiz Dergi)
2022
2022TURİZM DİPLOMASİSİ KAPSAMINDA KENT MARKALAMA: DİJİTAL ÇAĞDA MÜZELER BİR KENTİN MARKALAŞMASINA NASIL KATKI SAĞLAR?
ZEYBEK B., DOĞU ÖZTÜRK İ.
İletişim ve Diplomasi Dergisi , 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022GÖRMEK İNANMAYA YETER Mİ? GÖRSEL DEZENFORMASYONUN AYIRT EDİCİ BİÇİMİ OLARAK SİYASİ DEEPFAKE İÇERİKLER
KARAKOÇ KESKİN E., ZEYBEK B.
ÖNERİ , cilt.17, sa.57, ss.50-72, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Dijitalleşme ve Etik Sorunlar: Nesnelerin İnterneti Teknolojisini Gözetim, Gizlilik, Güvenlik Kapsamında Değerlendirme
DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.
İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi , cilt.2021, sa.55, ss.1-15, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021TEKNOLOJİ TABANLI MARKALAMA STRATEJİSİ: AKILLI ŞEHİRLER
ZEYBEK B.
Kentli Dergisi , sa.40, ss.80-84, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Siyasal Kampanyaların Geleceğinde Veri Temelli Yönelimler
ZEYBEK B.
THE JOURNAL OF THE FACULTY OF COMMUNICATION OF THE UNIVERSITY OF AKDENIZ , cilt.0, sa.33, ss.54-72, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Sosyal Medya Fenomeni ve Marka İşbirliği: İşbirliği Paylaşımlarına İlişkin Instagram Kullanıcı Yorumları Üzerinden Bir Değerlendirme
GÜL ÜNLÜ D., ZEYBEK B.
AJIT-e: Bilişim Teknolojileri Online Dergisi , cilt.11, sa.41, ss.72-95, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Siyasal İletişim Kampanya Aracı Olarak Video İçerik Paylaşım Ağı Youtube: 23 Haziran 2019 İstanbul Yerel Seçimi Üzerine Bir Değerlendirme
DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.
TURKIYE ILETISIM ARASTIRMALARI DERGISI-TURKISH REVIEW OF COMMUNICATION STUDIES , sa.35, ss.92-114, 2020 (ESCI)
2020
2020Siyasal Reklamlardaki Dil Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri
ZEYBEK B.
MOTIF ACADEMY JOURNAL OF FOLKLORE , cilt.13, sa.30, ss.936-954, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Mitinglerde Siyasal Retoriğin Kullanımı: 24 Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı Seçimleri
ZEYBEK B.
Intermedia International e-Journal , sa.12, ss.191-203, 2020 (Hakemli Dergi)
2016
2016A view on countries’ tourism logos, slogans, contents and figural characteristics within the concept of country identity
ZEYBEK B., GÜL ÜNLÜ D.
Informacijos Mokslai , sa.76, ss.26-44, 2016 (Scopus)
2016
2016An Analysis Of Identities In The Context Of Cultural Encounters
ZEYBEK B.
Academic Journal of Information Technology , cilt.7, sa.25, ss.103-122, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016Kuruluşlara Ait Sosyal Sorumluluk Çalışmalarının İşyeri Sahipleri Tarafından Algılanmasına Yönelik Bir Araştırma
ZEYBEK B.
ATATÜRK İLETİŞİM DERGİSİ , sa.11, ss.35-51, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201530 Mart 2014 Yerel Seçimlerinde Gazetelerde Yayınlanan Siyasal Reklamlar Üzerine Bir İnceleme
ZEYBEK B.
Akademia-Erciyes İletişim Dergisi , cilt.4, sa.2, ss.66-84, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2023
2023Afet İletişim Yönetimi
ZEYBEK B.
Afet Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü ve İşlevi Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 09 Haziran 2023
2023
2023Deprem Afet İletişimi
ZEYBEK B.
Deprem Afeti Yönetimi, Depreme Karşı Bilinçli ve Dirençli Toplumlar Oluşturmak, Ağrı, Türkiye, 06 Haziran 2023
2023
2023Afet İletişimi Yönetimi Rehberi
ZEYBEK B.
Deprem ve Deprem Sonrası Sağlıklı ve Dirençli Kentler Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 09 Haziran 2023, ss.1-18
2022
2022Değişen Dünyada Şehir Markalama: İstanbul Örneği
ZEYBEK B.
Türkiye Ulus Markalama Forumu, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022
2022
2022TÜRK SİNEMASININ ÜLKE TANITIMINA ETKİSİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ
ZEYBEK B.
Türk Sineması ve Dünyadaki Kültürel Tanıtımı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 Kasım 2022
2022
2022Analysis of Sustainable Smart Cities through Social Networks: Residents' and visitors' engagement
ZEYBEK B.
14th SCF International Conference on “Economic, Social and Environmental Sustainability in the post Covid-19 World”, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2022
2022
2022MİKRO HEDEFLİ BİR DEEPFAKE SEÇMEN TUTUMLARINI NE ÖLÇÜDE ETKİLEMEKTEDİR?
ZEYBEK B.
1.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 Mayıs 2022
2022
2022Marka Kent Yaratma Sürecinde Müzelerin Rolü: Ankara Örneği
DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.
KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ, Ankara, Türkiye, 18 Mayıs 2022
2021
2021Müzelerde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Doğal Etkileşim İçin Bir Model Önerisi
ZEYBEK B.
4th CULTURAL INFORMATICS, COMMUNICATION & MEDIA STUDIES CONFERENCE, İzmir, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.27-28
2021
2021PANDEMİ SÜRECİNDE DEĞİŞEN İLETİŞİM SÜREÇLERİ VE İŞ MODELLERİ
ZEYBEK B.
3. Uluslararası İletişim ve Teknoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan 2021
2019
2019Dijital Dönüşüm Çağında Sohbet Robotlar Üzerine Bir Derleme
ZEYBEK B.
6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.137
2019
2019Tüketim Kültürü Bağlamında Reklam Mesajlarının Dönüşümü
ZEYBEK B.
3. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.275
2019
2019Identity Development Process In City Branding: A Research Proposal For Alanya
ZEYBEK B.
4TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, ss.10
2016
2016A Review of Country Identities Based on Tourism Logos, a Research on European Countries
Zeybek B., Gül Ünlü D.
Communication and information sciences in network society: experience and insights: III, Vilniaus, Litvanya, 9 - 10 Haziran 2016, ss.25-26
2015
2015Political Commonication On Web Sites
ZEYBEK B.
VIII European Conference On Social and Behavioral Sciences, Belgrad, Sırbistan Ve Karadağ, 3 - 06 Eylül 2015, ss.85-96
2015
2015Analysing Country Branding Campaigns Through Introduction Films: A Study on Brand Personality of Turkey
Gül Ünlü D., Zeybek B.
ICA Regional Conference Expanding Communication: Old Boundaries and New Frontiers, Lodz, Polonya, 8 - 10 Nisan 2015, ss.80-81
2014
2014A Semiotic Analysis on Political Advertisements
ZEYBEK B.
Ist International Communication Science & Media Studies Congress, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, ss.98
2013
2013Siyasal İletişim Yönetiminde Lider İmajı Tasarımı: Usta'nın Hikâyesi
VARLI B.
1.Ulusal Siyasal İletişim Demokrasi ve Yeni Süreçler Sempozyumu, Diyarbakır, Türkiye, 20 - 23 Kasım 2013, ss.453-473
Kitap & Kitap Bölümleri
2022
2022Sosyal Medyada Dezenformasyon Aracı Olarak Sanat Konulu Görseller: Sanatın Yalanı ile Yalanın Sanatını Yaratmak
DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.
Yeni Medyada Yanlış Bilgi, Yıldıray Kesgin , Elif Karakoç Keskin, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.73-95, 2022
2021
2021Siyasal İletişimin İkna Gücü: Retorik İletişim
ZEYBEK B.
Gelenekselden Dijitale Siyasal İletişim Çalışmaları, Aydemir, Aslı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.55-77, 2021
2021
2021SİYASAL İLETİŞİM UYGULAMALARINA YANSIMALARI VE DÖNÜŞTÜRÜCÜ ETKİSİ İLE YOUTUBE
DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.
DİJİTAL DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLERİN DÖNÜŞÜMÜ II, GÜVEN Deniz, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.23-57, 2021
2020
2020Sohbet Robotları: Marka İletişiminin Dijitalleştiği Dönemde Yükselen Bir Çözüm
ZEYBEK B.
Dijital Dünya ve Teknolojik Gelişmelerin Sosyal Bilimlere Etkisi, İhsan Eken, Başak Gezmen, Editör, Nobel Akademik Yayın, ss.87-103, 2020
2020
2020Nesnelerin İnterneti Uygulama Alanı Olarak Akıllı Şehirler: Geleceğin Marka Şehirleri
ZEYBEK B.
İletişim Çalışmalarında Yaratıcı ve Yenilikçi Uygulamalar, Yayınoğlu Pınar Eraslan, Küçüksaraç Banu, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.415-441, 2020
2019
2019Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Ülke Markalama
ZEYBEK B.
Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler, Göksu Oğuz, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.89-109, 2019
2017
2017A Study on the Political Communication Activities of Political Parties in Turkey on Websites
ZEYBEK B.
Communication and Media Researches, Arslan H., Icbay M.A., Ruggiero C., Editör, E-Bwn, Bialystok, ss.487-497, 2017
2016
2016Marka İmajının Oluşumunda Reklamın Yeri
ZEYBEK B.
İletişim Çalışmaları 2016, Özgür A.Z., İşman A., Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.529-559, 2016
2016
2016An Empirical Study on Trust in Political Leaders
ZEYBEK B.
Trust in Communication Management, Okay A., Editör, Peter Peter Lang Publishing, Inc.,, Frankfurt, ss.211-225, 2016
2016
2016Kent Markalaşması ve Reklam
ZEYBEK B.
Reklamı Anlamlandırmak, Seda ÇAKAR MENGÜ, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.61-92, 2016
2016
2016Marka İmajının Oluşumunda Reklamın Yeri
ZEYBEK B.
İletişim Çalışmaları 2016, ÖZGÜR Aydın Ziya, İŞMAN Aytekin, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.529-557, 2016
2015
2015Louis Althusser’in İdeoloji Söylemi Üzerine Bir Değerlendirme
ZEYBEK B.
İletişim Çalışmaları 2015, Özgür Aydın Ziya, İşman Aytekin, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.479-490, 2015
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri Vizyonunda Yerel Yönetimlerin Kültürel Hayata Halkın Katılımını Sağlamak İçin Kullandıkları İletişim Stratejilerinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Gül Ünlü D., Zeybek B., Kuş O., Genel Z.(Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 2023Deprem Afeti Yönetimi, Depreme Karşı Bilinçli ve Dirençli Toplumlar Oluşturmak
TÜBİTAK Projesi
Zeybek B.
2016 - 2017
2016 - 2017A Review of Country Identities Based on Tourism Logos a Research on European Countries
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ZEYBEK B. (Yürütücü), GÜL ÜNLÜ D.
2015 - 2016
2015 - 2016Erasmus Öğrencilerinin Ülkemizdeki Sorunlarına İlişkin Çözüme Yönelik Oryantasyon Kısa Filmleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
SEZER N. (Yürütücü), ZEYBEK B., GÜLER Ş., GÜL ÜNLÜ D.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorAkdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Danışma Kurul Üyesi
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorSosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorECREA (European Communication Research and Education Association)
Üye
Bilimsel Hakemlikler
Temmuz 2019
Temmuz 2019Erciyes İletişim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2019
Haziran 2019Gaziantep University Journal of Social SciencesPanel
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2016
Mart 2016Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Türkiye İnternet Medya Birliği
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorKurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği
Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye
2015 - 2019
2015 - 2019Diğer
İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi
İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Mart 2016 - 01 Mart 2016
01 Mart 2016 - 01 Mart 20164.Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014
01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014İstanbul Üniversitesi Eğiticiler Buluşması
Katılımcı
İstanbul-Türkiye
Jüri Üyelikleri
Nisan-2016
Nisan 2016