Doç.Dr. Burcu ZEYBEK


İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Reklam Ana Bilim Dalı


Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Kitle İletişimi ve Araçları, İletişim Bilimleri

Metrikler

Yayın

47

Proje

5
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2011 - 2015

2011 - 2015

Doktora

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

2009 - 2011

2009 - 2011

Yüksek Lisans

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

2005 - 2009

2005 - 2009

Lisans

Kocaeli Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

TÜRKİYE'DE GAZETELERİN YAYINLADIĞI SİYASAL REKLAMLARDA RETORİK FİGÜRLERİN KULLANIMI

İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

2011

2011

Yüksek Lisans

Kent Markalaşması Sürecinde İletişim Temelli Faaliyetlerin Analizi: İstanbul 2010 Avrupa Kültür Başkenti Örneği

Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimler Entitüsü, Halkla İlişkiler Ve Tanıtım

Sertifika, Kurs ve Eğitimler

2014

2014

Eğitimde Etkileşim ve Katılımın Güçlendirilmesi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

İstanbul Üniversitesi

2010

2010

İTÜ İnsan Kaynakları Eğitim Zirvesi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

İstanbul Teknik Üniversitesi

2008

2008

Satış,Pazarlama ve İnsan Kaynakları Eğitim Zirvesi

Eğitim Yönetimi ve Planlama

AISEC

2007

2007

Güzel Konuşma ve Diksiyon

Diğer

Gerçek Diksiyon Eğitim Merkezi

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Kitle İletişimi ve Araçları

İletişim Bilimleri

Akademik Unvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Doç.Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2021 - 2023

2021 - 2023

Doç.Dr.

Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2020 - 2021

2020 - 2021

Dr.Öğr.Üyesi

Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

2016 - 2019

2016 - 2019

Dr.Öğr.Üyesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2015 - 2016

2015 - 2016

Araştırma Görevlisi Dr.

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Araştırma Görevlisi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Meslek Yüksekokulu Yönetim Kurulu Üyesi

Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu

2021 - 2023

2021 - 2023

Bölüm Başkanı

Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

Akademi Dışı Deneyim

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Mütevelli Üyesi

Kentsel Dönüşüm ve Şehircilik Vakfı

2023 - 2023

2023 - 2023

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞI

2022 - 2022

2022 - 2022

Eğitim Uzmanı-Hizmetiçi Eğitim

Oğuzeli Belediyes- Gaziantep

2015 - 2016

2015 - 2016

Ajans İstanbul İletişim Koordinatörü

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi

2012 - 2013

2012 - 2013

Kurumsal İletişim Uzmanı

Sağlık ve Eğitim Vakfı (SEV)

2010 - 2011

2010 - 2011

Kurumsal İletişim ve Pazarlama Sorumlusu

Dolphin Yaşam ve Alışveriş Merkezi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

MEZUNİYET PROJESİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

ETKİLEŞİMLİ HALKLA İLİŞKİLER

Lisans

Lisans

MEDYA ETİĞİ

Lisans

Lisans

ALGI YÖNETİMİ

Lisans

Lisans

DİJİTAL REKLAM

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

HALKLA İLİŞKİLERDE STRATEJİK UYGULAMALAR

Lisans

Lisans

KURUMSAL KİMLİK

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2022

2022

Sürdürülebilir Şehirlerin Markalaşma Sorunsalı

ZEYBEK B.

Kentli Dergisi , sa.47, ss.52-57, 2022 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

2023

2023

Afet İletişim Yönetimi

ZEYBEK B.

Afet Yönetiminde Halkla İlişkilerin Rolü ve İşlevi Çalıştayı, İstanbul, Türkiye, 09 Haziran 2023

2023

2023

Deprem Afet İletişimi

ZEYBEK B.

Deprem Afeti Yönetimi, Depreme Karşı Bilinçli ve Dirençli Toplumlar Oluşturmak, Ağrı, Türkiye, 06 Haziran 2023

2023

2023

Afet İletişimi Yönetimi Rehberi

ZEYBEK B.

Deprem ve Deprem Sonrası Sağlıklı ve Dirençli Kentler Sempozyumu, Kütahya, Türkiye, 09 Haziran 2023, ss.1-18

2022

2022

Değişen Dünyada Şehir Markalama: İstanbul Örneği

ZEYBEK B.

Türkiye Ulus Markalama Forumu, İstanbul, Türkiye, 16 Aralık 2022

2022

2022

TÜRK SİNEMASININ ÜLKE TANITIMINA ETKİSİ: İSTANBUL ÖRNEĞİ

ZEYBEK B.

Türk Sineması ve Dünyadaki Kültürel Tanıtımı Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 26 Kasım 2022

2022

2022

Analysis of Sustainable Smart Cities through Social Networks: Residents' and visitors' engagement

ZEYBEK B.

14th SCF International Conference on “Economic, Social and Environmental Sustainability in the post Covid-19 World”, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Ekim 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

MİKRO HEDEFLİ BİR DEEPFAKE SEÇMEN TUTUMLARINI NE ÖLÇÜDE ETKİLEMEKTEDİR?

ZEYBEK B.

1.Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 Mayıs 2022

2022

2022

Marka Kent Yaratma Sürecinde Müzelerin Rolü: Ankara Örneği

DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.

KENT MARKALAŞMASINDA MÜZELERİN ROLÜ, Ankara, Türkiye, 18 Mayıs 2022

2021

2021

Müzelerde Artırılmış Gerçeklik Uygulamaları ile Doğal Etkileşim İçin Bir Model Önerisi

ZEYBEK B.

4th CULTURAL INFORMATICS, COMMUNICATION & MEDIA STUDIES CONFERENCE, İzmir, Türkiye, 21 Mayıs 2021, ss.27-28

2021

2021

PANDEMİ SÜRECİNDE DEĞİŞEN İLETİŞİM SÜREÇLERİ VE İŞ MODELLERİ

ZEYBEK B.

3. Uluslararası İletişim ve Teknoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 12 Nisan 2021

2019

2019

Dijital Dönüşüm Çağında Sohbet Robotlar Üzerine Bir Derleme

ZEYBEK B.

6. Uluslararası İletişim Günleri Dijital Dönüşüm Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Mayıs 2019, ss.137

2019

2019

Tüketim Kültürü Bağlamında Reklam Mesajlarının Dönüşümü

ZEYBEK B.

3. Uluslararası Sanat ve Estetik Sempozyumu, Gaziantep, Türkiye, 4 - 06 Nisan 2019, ss.275

2019

2019

Identity Development Process In City Branding: A Research Proposal For Alanya

ZEYBEK B.

4TH INTERNATIONAL SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Yalova, Türkiye, 14 - 17 Şubat 2019, ss.10

2016

2016

A Review of Country Identities Based on Tourism Logos, a Research on European Countries

Zeybek B., Gül Ünlü D.

Communication and information sciences in network society: experience and insights: III, Vilniaus, Litvanya, 9 - 10 Haziran 2016, ss.25-26

2015

2015

Political Commonication On Web Sites

ZEYBEK B.

VIII European Conference On Social and Behavioral Sciences, Belgrad, Sırbistan Ve Karadağ, 3 - 06 Eylül 2015, ss.85-96

2015

2015

Analysing Country Branding Campaigns Through Introduction Films: A Study on Brand Personality of Turkey

Gül Ünlü D., Zeybek B.

ICA Regional Conference Expanding Communication: Old Boundaries and New Frontiers, Lodz, Polonya, 8 - 10 Nisan 2015, ss.80-81

2014

2014

A Semiotic Analysis on Political Advertisements

ZEYBEK B.

Ist International Communication Science & Media Studies Congress, Kocaeli, Türkiye, 12 - 15 Mayıs 2014, ss.98

2013

2013

Siyasal İletişim Yönetiminde Lider İmajı Tasarımı: Usta'nın Hikâyesi

VARLI B.

1.Ulusal Siyasal İletişim Demokrasi ve Yeni Süreçler Sempozyumu, Diyarbakır, Türkiye, 20 - 23 Kasım 2013, ss.453-473

Kitap & Kitap Bölümleri

2022

2022

Siyasal Reklam İkna ve Retorik

ZEYBEK B.

Beta Yayınları, İstanbul, 2022

2022

2022

Sosyal Medyada Dezenformasyon Aracı Olarak Sanat Konulu Görseller: Sanatın Yalanı ile Yalanın Sanatını Yaratmak

DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.

Yeni Medyada Yanlış Bilgi, Yıldıray Kesgin , Elif Karakoç Keskin, Editör, Kriter Yayınevi, İstanbul, ss.73-95, 2022

2021

2021

Siyasal İletişimin İkna Gücü: Retorik İletişim

ZEYBEK B.

Gelenekselden Dijitale Siyasal İletişim Çalışmaları, Aydemir, Aslı, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.55-77, 2021

2021

2021

SİYASAL İLETİŞİM UYGULAMALARINA YANSIMALARI VE DÖNÜŞTÜRÜCÜ ETKİSİ İLE YOUTUBE

DOĞU ÖZTÜRK İ., ZEYBEK B.

DİJİTAL DÜNYADA HALKLA İLİŞKİLERİN DÖNÜŞÜMÜ II, GÜVEN Deniz, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.23-57, 2021

2020

2020

Sohbet Robotları: Marka İletişiminin Dijitalleştiği Dönemde Yükselen Bir Çözüm

ZEYBEK B.

Dijital Dünya ve Teknolojik Gelişmelerin Sosyal Bilimlere Etkisi, İhsan Eken, Başak Gezmen, Editör, Nobel Akademik Yayın, ss.87-103, 2020

2020

2020

Nesnelerin İnterneti Uygulama Alanı Olarak Akıllı Şehirler: Geleceğin Marka Şehirleri

ZEYBEK B.

İletişim Çalışmalarında Yaratıcı ve Yenilikçi Uygulamalar, Yayınoğlu Pınar Eraslan, Küçüksaraç Banu, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.415-441, 2020

2019

2019

Kamu Diplomasisi Aracı Olarak Ülke Markalama

ZEYBEK B.

Kamu Diplomasisinde Yeni Yönelimler, Göksu Oğuz, Editör, Literatürk Academia, Konya, ss.89-109, 2019

2017

2017

A Study on the Political Communication Activities of Political Parties in Turkey on Websites

ZEYBEK B.

Communication and Media Researches, Arslan H., Icbay M.A., Ruggiero C., Editör, E-Bwn, Bialystok, ss.487-497, 2017

2016

2016

SİYASAL REKLAM İKNA VE RETORİK

ZEYBEK B.

Beta Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 2016

2016

2016

Marka İmajının Oluşumunda Reklamın Yeri

ZEYBEK B.

İletişim Çalışmaları 2016, Özgür A.Z., İşman A., Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.529-559, 2016

2016

2016

An Empirical Study on Trust in Political Leaders

ZEYBEK B.

Trust in Communication Management, Okay A., Editör, Peter Peter Lang Publishing, Inc.,, Frankfurt, ss.211-225, 2016

2016

2016

Kent Markalaşması ve Reklam

ZEYBEK B.

Reklamı Anlamlandırmak, Seda ÇAKAR MENGÜ, Editör, Derin Yayınları, İstanbul, ss.61-92, 2016

2016

2016

Marka İmajının Oluşumunda Reklamın Yeri

ZEYBEK B.

İletişim Çalışmaları 2016, ÖZGÜR Aydın Ziya, İŞMAN Aytekin, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.529-557, 2016

2015

2015

Louis Althusser’in İdeoloji Söylemi Üzerine Bir Değerlendirme

ZEYBEK B.

İletişim Çalışmaları 2015, Özgür Aydın Ziya, İşman Aytekin, Editör, Sakarya Üniversitesi Yayınları, Sakarya, ss.479-490, 2015

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Danışma Kurul Üyesi

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi

Yayın Kurul Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

ECREA (European Communication Research and Education Association)

Üye

Bilimsel Hakemlikler

Temmuz 2019

Temmuz 2019

Erciyes İletişim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Haziran 2019

Haziran 2019

Gaziantep University Journal of Social SciencesPanel

Hakemli Bilimsel Dergi

Aralık 2018

Aralık 2018

Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2016

Mart 2016

Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Bilimsel Danışmanlıklar

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Türkiye İnternet Medya Birliği

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık

Türkiye Sağlıklı Kentler Birliği

Doğuş Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Türkiye

2015 - 2019

2015 - 2019

Diğer

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi

İstanbul Üniversitesi, İletişim Fakültesi, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, Türkiye



Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

01 Mart 2016 - 01 Mart 2016

4.Uluslararası İtibar Yönetimi Konferansı

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014

01 Aralık 2014 - 01 Aralık 2014

İstanbul Üniversitesi Eğiticiler Buluşması

Katılımcı

İstanbul-Türkiye

Jüri Üyelikleri

Nisan-2016

Nisan 2016

Tez Savunma (Doktora)

Burcu ZEYBEK - Marmara Üniversitesi, İletişim Fakültesi